Editorial

Authors

  • Juan Fernando Pineda Arboleda Universidad Nacional de Colombia, Sede Medellín Universidad de Antioquia

Abstract

The editorial board of Ainkaa, Revista de Estudiantes de Ciencia Política presents its eighth issue in the midst of the most particular scenario in which it has ever been published. The SARS-CoV-2 or Covid-19 pandemic has represented one of the greatest challenges faced in each of the spaces inhabited by members of our society, and academia is no exception. It is for this reason that the present edition constitutes an additional effort on the part of all the actors involved in the publication process of each of the articles. However, this challenge has not been exclusive to the editorial committee of Ainkaa nor to the Organizing Committee of Political Science (COCP), the space to which the journal is attached.

References

Colaboradores. (2020). Así ha afectado el Covid-19 la educación en Colom-bia. Forbes Colombia. Recuperado de https://forbes.co/2020/04/30/actualidad/asi-ha-afectado-el-covid-19-la-educacion-en-colombia/

Instituto Internacional de la UNESCO para la Educación Superior en Améri-ca Latina y el Caribe (IESALC). (2020). COVID-19 y educación superior: de los efectos inmediatos al día después. Análisis de impactos, respuestas políticas y recomendaciones. Recu-perado de http://www.iesalc.unesco.org/wp-content/uploads/2020/05/COVID-19-ES-130520.pdf

Malee, R. y Arnhold, N. (30 de abril de 2020). El profundo impacto del COVID-19 para la igualdad en la educación superior. World Bank Blogs. Re-cuperado de https://blogs.worldbank.org/education/covid-19s-immen-se-impact-equity-tertiary-education

Monterrosa, H. (2017). Según el Ban-co Mundial, Colombia es el segun-do país más desigual de América Latina. La República. Recuperado de https://www.larepublica.co/economia/segun-el-banco-mun-dial-colombia-es-el-segun-do-pais-mas-desigual-de-america-la-tina-2570469#:~:text=Hacien-da-,Seg%C3%BAn%20el%20Banco%20Mundial%2C%20Co-lombia%20es%20el%20segun-do,m%C3%A1s%20desigual%20de%20Am%C3%A9rica%20La-tina&text=En%20el%20pa%-C3%ADs%2C%2010%25%20de,40%25%20de%20los%20m%-C3%A1s%20pobres.&text=De%20acuerdo%20con%20el%20Ban-co,s%C3%A9ptimo%20en%20todo%20el%20mundo

Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura (Unesco). (2020). Las universidades abordan el impacto de COVID-19 en los estudiantes desfavorecidos. Unesco News. Recuperado de https://es.unesco.org/news/universidades-abordan-im-pacto-covid-19-estudiantes-desfavo-recidos

Pupiales, J. (15 de mayo de 2020). Edu-cación virtual, entre la desigualdad y la aceptación en América Latina. Fran-ce 24. Recuperado de https://www.france24.com/es/20200515-edu-cacion-virtual-desigualdad-ameri-ca-latina

Published

2020-10-16 — Updated on 2021-04-24

How to Cite

Pineda Arboleda, J. F. . (2021). Editorial. Ainkaa. Revista De Estudiantes De Ciencia Política, 4(8), 1-11. Retrieved from http://revistafche.medellin.unal.edu.co/ojs/index.php/ainkaa/article/view/316

Issue

Section

Editorial